נשיא המדינה: "איראן צפויה להחריף את תגובותיה כנגד ישראל"

איתי גדסי 1 Comment on נשיא המדינה: "איראן צפויה להחריף את תגובותיה כנגד ישראל"
נשיא המדינה ראובן ריבלין צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה ראובן ריבלין השתתף היום (שני) במושב הפתיחה של הכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי בטחון לאומי. בנאומו כיוון ריבלין את דבריו על המתיחות הגבוהה בין איראן לישראל ואמר: "כי איראן צפויה להחריף תגובותיה למדיניות הישראלית בצפון בסוריה וגם בלבנון. האתגר האיראני אינו מתמצה בזירה הצפונית, אלא נוגע לזירה הדיפלומטית העולמית", הזהיר הנשיא.

ריבלין תיאר את המצב האסטרטגי לפי נקודת מבטו: "הייתי בוחר בשתי מילים כדי לתאר את המצב האסטרטגי של מדינת ישראל בתקופה הקרובה: הסלמה ומורכבות'. הנשיא הוסיף: 'עליית מדרגה והסלמה מחד. סיבוכיות ומורכבות גוברת מאידך. אלו צמד המאפיינים המרכזיים של הזירה הביטחונית והפוליטית בשנה החולפת ובעתיד הקרוב."

בעברו לדבר על החמאס והפלסטינים ביהודה ושומרון, אמר הנשיא, כי "רוחה של חמאס ואנשיה זולגת באופן מדאיג גם ליהודה ושומרון'. 'אם חמאס ודרכו נתפסו בעבר על ידי ההנהגה הפלסטינית כבעיה וכאיום, היום חלקים מן הציבור ומן ההנהגה הפלסטינית הרשמית, רואים בחמאס את הפתרון".

על מערכת הבחירות לכנסת אמר הנשיא, כי יריבויות פוליטיות ורעיוניות הופכות לאויבות של ממש. חמור מכל, מערכות השלטון ובראשן מערכת אכיפת החוק ומערכת המשפט, הפכו, שלא בטובתן וכנגד רצונן, לחלק מסוגית הבחירות". זו לדעת הנשיא מגמה מסוכנת לחברה הישראלית ואף לביטחונה של המדינה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שוב פעם נשיא המדינה מחפש תשומת לב. האם יש לו קשרים עם מנהיגי אירן.
    רק הקב"ה מנהל העולם וסוד לחכמה שתיקה ותפילה